Monday, July 14, 2008

paKniL dah baLik...

haa...

sepatutNya aku tulis yang nie mula-muLa tadie...
tapi, terluper plak...

haPpy sangat hari nie sebab paKnil dah baLik...
so, boleh taHu perkeMbangaN dia...
bersyUkur jugaK dia daH selamat balIk ke tanaH air kite...dari mengerjakaN umraH...
naMpak wajaH dia, leBih tenaNg dan cerIa...

hopefuLLy, dapaTlaH jugaK aku tempias unTuk dapaT semaNgat baRu nak bekerJa...
daH lama sebenaRnya semangaT ni taKde, tapi kuatkan juGak semangaT yanG dah nak haMpir puPus nie...

esoK, aKu naK pegi kliNik..keNa checK jugaK sakit kuLit kaT jari aKu nie...
amIk ubaT kliniK aritu pon maKin teroK...so, keNalah pegi laGi...
bukaN malas naK pegi, tapi sebenaRnya lebih kepaDa malaS naK menunggu...

OklaH, tetIbe aku rase Mood aku ilaNg lak ptg nie... ada Lak maNusia yang pass the lIne kat aKu...aku taK kisaH nak aNGkat kalaU mmg ofis hour, baru pukul 5 ker, aku akan angkat...tapi, nie dah 5.30ptg...aku stayback pon sebab ada keJe laIn...taPi, kalaU betul-betuL naK minta Tolong aKu jawaB, cakaP jerlaH... "da, minta tlg jawaB leh?"...nie selaMba jer pass line dah lepas wakTu keje...kalaU caLL baNk waKtu lepas ofis Hour, ada taK dia layaN kite? walauPun sebenaRnya dieorG bekerJa lagi wakTu tu...

so, 1st lessOn, naK minta tolonG org laIn, kena ada Budi bahaSa...aKu tak kisaH nak Tolong, taPi jgN sebab aku muda, bleh buaT sesuKa hati...kalaU aku bleh hormat dieoraNG, tapi kenaPa dieoraNg takleh nak hormaT sikit jer, taK perlU banyak pon...jusT ckp naK minta tlg, i wiLL helP...

Manners is impoRtanT sebenaRnye these daYs...taPi, laTely naMpaknya dah makin banyaK org yaNg luper tentaNg nie semUa...

No comments: