Monday, July 14, 2008

embaH masiH lagi di umaH che Nit

hmmm...
semalaM kak ros, kakak sepupu aku bagitau..embah masih di rumah che nit, pakcik aku...

Ya Allah! serius Luper yg embaH aku ada kat siNie..sebaB kalaU mak aKu tepon ker, maK aku tak cakap pasaL embaH...ingaTkan che niT dah haNtar dia baLik kaMpung...kak ros pon pegi semalam tak ajaK aku...daH laH embaH aku pi taNyer die pasaL aku...pastu cik eLly kaTa, embah nak duduk terus kat umah che nit...

aku terus tel mak aku mlm tadie...cakap kat dia, betul ker embah nak duduk umah che nit? mak aku pon tak tahu...ayaH aku sibUk, belUm sempaT caLL embah aku...tapi, kalaU betul lah dia naK duduk teRus, oK gaK lah... embaH aku tu daHlah duduk kaMpung asyik kena kemurungan jer...sebab rindukaN anak dia, pakcik aku che nit nie... mmg anak kesayaNgan...masalaHnya bukan paKcik aku taKnak jaga, tapi nak suruH duduK kat kampuNg...susaHlah sikit...paKcik aku life kat sinie...takkan naK duduK kampunG...kalaU nak cuti pon, beraPa lame jer...solutiOnnYa, embah aku yg kena ikut anak-anak...ayaH aku pnh offer gak nak jaga dia, tapi dia taknak...dia nak pakcik aku jugak...

uisHhh!! susaH nak jaga embah aku nie skrg...dia dah macam luper-luper sikit...pastu cerewet gila...itu tak kena, ini tak kena...anak-anak yg jaga, kena banyak sabar... tapi, che nit aku tu penyabar...sebab tu embah aku sayang giler kat dia...aku pon suker dengar kalau embah aku nak duduk dgn che nit...taklah embah tu asyik kena kemurungan jer...

mak aku ada cakap, najwa nak nikah 17/8 hari ahad...majlis hari rabu 20/8...hmm,mak tanya aku nak balik yg mana? rasanya most probably balik time majlis, meriah sikit...ramai sedara...tapi tulah, kena korban cuti 2 hari...masalaHnyer kalau cuti kerajaaN, aku leh tahaN lagie..ni swasta, kenalah simpan cuti...dah macam keje mstime dulu, kena jimat cuti... dulu takperlah lagi, dok JB...nie nun jaUh, kan leceH...

but, try my besTlah eh...cUba adapt dgn situasI baru yg bakaL menjeLma...bosan tahaP mana pon, keNa keje gaK untuk caRi rezeKi untuK diri seNdiri...yaNg laIn-laIn aku seraH pada Allah SWT sahaja untuk meneNtukaN...

No comments: