Friday, July 11, 2008

aper yg berlaKu semalam...

hai korang...

nak tahu tak aper yg berlaku semlm?

masa aku nak balik keje semlm, biasalah mesti ada satu jambatan yg aku kena lalu dkt dgn simpang nak kluar dari jalan menghala ke sek tek sepang tu...depan aku ada satu keta vIVa...depan viva ada satu lori low loader bwk excavator (yg mcm JCB tu, tapi rodanYa berantaI)...syok jer berangan bwk lori tu, sebab slow kan...
sampai kat jambatan tu, rupernyer lori tu tak lepas lah...buat main kuat bunyi excavator atas lori tu tersangkut kat jambatan...siap ada serpih batu jambatan tu jatuh...baik gak tak kene keta viva depan aku...aku pun cepat-cepat brek...nasib baik, aku pon takde aper-aper...cuma ntah minyak dari mana ntah, sama ada jambatan atau lori tu terpercik kat atas cermin keta dgn body keta bhgn atas...sampai jer rumah, jenuh gak nak mengelaPnya...

mlm tadie tak sabar-sabaR tunggu pukuL 9 nie...sambil tu, masak pon cepat-cepat jer...mlm tadi aku masak sambal nugget dgn sup sayur...tak tahu nak masak aper best...tu jer yg tekak aku selera nak makan...heheh...

shaRp pukul 9, dah tercongok depan tv dengan makanan...sambil makan, sambil tgk mma... kelakar gak malam tadi, tapi takleh lawan yg minggu lepas masa ada shamsul ghau ghau tu...kelakar gila...hehehe...mlm tadi yg kelakar masa aznil terpengsan konon-konon salam dgn bakal mak mertua...pastu buat aksi bomoh menurun...siap pi buat eksen dikentutkan budak yang konon2 tgh kena rawat dgn bomoh...masa part joget tu, makcik yg dgn rashid sibir tu sporting gila...pakcik yg dgn rai tu pon boleh tahan...bini dia siap ckp, sepjg 40thn kahwin, baru tu dia tgk husband die menari...hehehe...oklah mlm tadi, aku gelak gak...tapi tak guling-guling sebab tgh makan...hahahaha

lepas tgk mma, aku pon kemas2 dapur...maklumlah, mlm tadi kan buang tebiat pi masak...hehehe...
aku pon lepas kemas aper yg patut, aku masak nasi goreng plak...nak buat bekal sarapan untuk hari nie...
pastu, terus solat isyak then stand by utk tido...

kat channel 109, tiap2 weekdays ada macam-macam aznil yg lama...aku rajin gak tgk walaupon channel 109 tu kecik kan, tapi yg penting aku leh gelak...tu yg best...rerupernya, mma tu pukul 5.00pgi sampai 6.00pgi pon ada...so, aku dah jumpa motivasi nak bgun pukul 5.30 pagi....bangun jer, terus bukak tv tgk mma...hehehe...pelik kan? sebab pukul 5.30 tu slot anak-anakku...tu yg cergas jer nak bangun pepagi..

so, aku stop kat sini dulu lah eh...
nak pg alamanda naik keta mama nurul...
yea yea !! (nurUl suruh ckp camtu..hehehe)

nanti ada cite best, aku sambung lagie eh...

2 comments:

Unknown said...

hehe.. yea yea!
eilda nih sgt suke cte mma dia tu ek.. insyirah ingat tom tom bak je bler tgk muke aznil..
best kan dpt gelak guling2 cmtu.. cm cter hindustan plak.
laughter is d'best medicine!

Anonymous said...

hahaha.. sy pun suka sgt tgk mma.. tp kadang2 termiss jgk.. tp xpe slalu mesti ada ulangan nye.. hehe..
selamat berkenalan..

-yatieyuki.blogspot.com-