Wednesday, July 09, 2008

aper Lah nak jadi ni...?

hmmm...aper perasaan aku arini?

this lately, byk memendam rasa dan mengawal diri dari marah kot...
minggu nie aku berazam "aku taknak marah"...

sebenarnya sakit hati gak bile mengenangkan hal yang 'satu' nie...
menyampah pon ada...
kenapalah wujudnya manusia-manusia yang tidak bertanggungjawab?
cakap mcm yer yer oh jer memula dulu, lama-lama berubah pendirian...
aper pon alasan dieorang, pada aku 'mereka-mereka' ini adalah org yg mementingkan diri sendiri...
cakap tak serupa bikin...

tengok kat berita tv3 mlm tadi, pasal isu wakil-wakil rakyat kita di dewan rakyat...
kluar perkataan "bodoh" plak sekrg...
kalau tgk suasana dlm dewan rakyat sekrg, dah mcm pasar borong...
cakap sebarang jer...takde budi-bahasa dah...

manalah tak sekrg nie, manusia-manusia sekrg dah takde budi-bahasa...
tak tahu hormat org lain...
tengok contoh kat dewan rakyat tu jer dah cukup...
kalau org berpangkat besar pon dah mcm tu, lagie lah kite yang pangkat tak berapa nak ada nie...

biarlah kita nie kaya dgn duit...kaya jugak dgn budi bahasa...
barulah berkat kaya kita tu...

------think--------

1 comment:

Unknown said...

sabo je lah sahabat...
sume pun tensen & dah buhsan ngan lakonan & janji manismu mereka-mereka nih...
bkn takat xde budi bahasa... ckp pun xpenah nye betul & jujur.. menipu jek keje nye...
eh.. aku lak yg terover marah lak nih... hehehe