Friday, July 18, 2008

not feeliNg very weLL...

aku tak berapa sihat sejak semalam...
badan rasa mcm nak demam, hidung tersumbat...mmg rasa tak selesa...
badan rasa dedar jer....

arini, jumaat 18/7/08...dah berakhir lah status aku kat jakim nie...
starting next week, will be different job...
aper yg aku perlu buat?

1st, mentally prepared...
kena start thinKing postive, kalaU tak, bleh jadi lebiH paraH jiwa dan raga...
for starting, aku fikir aku dgn member-member lain [u knoe who u are], adalah org-org yang berani nak berjuang dan memikul satu tggjawab yg berat...berbanding mereka-mereka yang belum pergi berjuang, tapi dah kalah...kalau nak cakap pasaL suasaNa kerJa, saPer aJer yg sUka keNa pegi keJe yg baRu nie? taPi, kami-kaMi nie pergi jugaK...kalau betul-betul nak berjuaNg, kenalaH sama-sama berjuang...beranikaN diri, takkaN nak tunGGu org paNggil baru pegi? kenalaH beraNi nak taMpilkan diri sendiri... aper pon orG naK kata, i don caRe...go to heLL!

2nd, kena belajar cari motivasi lain atau terapi lain untuk mengatasi stress yg akan dtg...kalau mcm aku, kena lah selalu tgk mma, tu lah therapy yg paling mujarab...of course the most important thing, kena sentiasa berdoa kepada Allah SWT, bnykkan membaca al-Quran...dpt tenangkan diri...hanya Allah SWT sahaJa tempaT untuk kiTer berdoa dan berharaP, agaR dipermudahkaN segala urusan kita di duNia ini...

lasTly, keNa belajaR praKtis senYum depaN cermIn...tgK mcm anwaR ibrahim, kena tahaN dgn polis pon senyUm....baGus betuL die tu...siaP aNgkat tangan lambai-lambai pd org ramai [mmg suka publisiti]... kat rumah aku, ada cermin besar... [kalau sazly, mesti perli aku dgn besar tu...hehehe]... bolehlah praktis senyuM hujuNg minGGu nie...samping tu, kena BelajaR kuraNg bercakaP...cakaP benda-benda yg peNtiNg jer...

lagi saTu, keNa caRi and survey mana-mana pakar sakit jiwa yg bagus kat malaysia nie...kalau rasa dahsyat sgt pakar sakit jiwa tu, kita cari pakar kaunseling pon ok... *khusa-khusa-khusa*....buat teraPi untuK mentaL sebulaN sekali ker...suPaya muKa kuraNg berkeduT dan tak naMpaK tUa...

aku IngaTkan zamaN aku keje mstime dulu dah berakhir...keje di mstime is my worst experience...setiap hari rasa tekanan...boleh dikatakan dalam seminggu paling2 kurang pon mesti sekali menangis...pegi keje susaH nak senyum...setiap hari pegi keje rasa mcm nak pegi perang...kena standby segala peluru yg ada...staff bawah ok, tapi staff-staff atas mmg susaH nak di describe kan...mmg satu pengalaman ngeri keje di mstime...baru 2 minggu keje, dah demam teruk...doktor kate aku penat sangat, stress...tu yg demam...mana taknya, selama 2 minggu tu hampir everyday aku balik kul 9-10mlm...kena maraH dgn maK lagi balIk lambaT, belUm kat ofis lagie keNa tortured...walau dibayar berpuluh ribu gaji pon, aku takkan balik ke mstime...NEVER...

tapi, aku tetap bersyukur...di sebalik segala kesusahan, penderitaan jiwa yg aku alami di sana byk mengajar aku erti sabar dan kemahiran-kemahiran lain...tapi kebanyakkannye, staff bawah aku yg raJin ajar aku... maklumlaH belajar food, tapi keje bhgN cRane, skylift, forkliFt...zamri, abg salleh, abg is, dzul, hasnol, hairudin, shah, hailil, azni, ahad, asri, tamin, pak daud, shukor, shaiful, zainuddin, syawal, mat sobri, jamri, yunus, zulkifle...itu antara operator, supervisor, mechanic, co-ordinator yang mmg banyak bantu aku masa keje mstime dulu...aku takkan luper jasa korang semua... kalau di pihak atasan, sorg jer yg lekat dlm kepala aku...sheiKh...dia lah GM yang raJin gak tnjuK ajaR aku, kalau aku salaH tak sengaja, he will forgive me with a warning...tapi, senaNglah keje dgn sheikh...yg laIn-laIn tu sorry to saY, i can't remember any good deeds...pressure was always u all giVe to me durinG my tIme 1 1/2 year at mstime....

hOpefuLLy my new Job taKkan jadi mcm aKu kaT mStIme...taK taHu setakaT mana ketahaNan aku leh bertahaN...mudah-mudahaN Allah SWT berikan aku kekuataN yaNg leBih...sama-samalah kita berdoa...

1 comment:

Unknown said...

'badan rasa dedar jer' tu ape? cm x sedap bdn ker? isk... cm AKAN je blaku 'mstime' kedua tu.. isk.. takutnye bler dgr cter eilda keje kat ctu.. cm situasi yg sama je.. hari2 keje cm nk g perang. ohh goshh.. it's not gud 4 our complexion u noe..

kte ni sebek la ramai2 lagi.. jom kter reramai invade & bom hdc tu. bia puas ati kter. nyampah gler sey... kte kna stick 2gether no matter what happen.. plus.. PLS JGN TERMAKAN PUJUK RAYU OWG2 KAT c2 ESP DARI LMKK tu... sume tu muke lembik x leh pecaya.. huhu... klu ade ape2 keje jahat yg dowg buat, kter kumpulkn bukti.. then kter dedahkan kat sume owg when d'time is rite. sure gelabah abes dowg. baru pdn muke.