Thursday, July 24, 2008

it's thuRsdaY agaiN...

well...



it's thursday agaIn...hari yang memang ditunggu....

sebaB malam nie ada macam-macam aznil...my favourite show...



dah beberapa hari tak update blog nie...busY sikit lah, tak sempat...

lepas nie, tak taHulah...taPi, i will try my besT untuk update blog nie selalu...



ingaT tak, before this dlm my previous post, ada nak bgtau pasal ending cite cina yang aku tengok kat aec tu? honour and passion... dah habis dah hari isnin yang lepas...memang bestlah endingnYa...saNgat suka... wenJing dgn PeiPei, wenzhOng dgn XiaoNuo, wenWei dgn Picasso...yang best tu, ayaH dieorg dgn kekasiH lama dia jugaK...dia cerita drama siNgapore...aku lebih suKa tgk draMa cina siNgapore berbaNding malaysia...1stly, sebab drama series kat sinGapore guna Mandarin tapi Malaysia guna Kantonis...mandarin bunyInya lebih sopan drpd kanTonis...pasTu dulu-dulu [masa sekolah lagi aku dh tgk drama serial chinese] ada subtiTle engLish...so, daRi situ belajar englisH word dgn cHinese sekali...sikit-sikit tu taHulaH...so, bila kat AEC tayaNg cite cina from singaPore, mmg suKa sanGat...




so, kat atas nie lah gambaR teraKhir cita tu...haPPiLy maRRied...

huJung minGGu nie, aKu kena baLik kaMpung jugak...asaLnya taKnak baLik, sebaB duriaN pon dah nak aBIs...taPi, kesian kaT embaH aku...che Nit tepoN kata embaH nak sangaT baLik kaMpung...so, aku pon voluntery nak hanTar embaH aku baLik [duiT minyaK embaH sponsor]...hehehe...baLik saBtu paGi, ahad tghaRi ker aku baLik laH baNgi semUla...

aKu agaK blUr laH haRi nie...mcM-maCm beNda ada di fiKiraN aku sekrG...

haRi Nie, daH dapaT aper keJe baRu aku...maK aii! beraTnYa taNggungJawaB...rasa caM naK rebeH dua-dua belaH baHu aku Nie...Boleh ker aKu? risaU pon aDa...taKut taKleh haNdle pressure...dgN penaTnya laGie...but, i wiLL try my besT, maNa yaNg mamPu laH...kalaU taK perform, terpuLang pada dieoRg laH naK nilaI camne...keJe yg sebelUm nie 100 over ppl buaT, tetiBe sepaRuh jer yg buaT...taPi workLoad masih saMa, bukaN berkuraNg...makin bertaMbah...org jer yg berKuraNg...actuaLLy, yaNg mereka-mereka taK naMpak is, all the wOrkload sangaT baNyak...verY few peoPle jer yg keNa handle...silaP-silaP bleH gila diBuaTnya...dieorG taKleh lah naK compaRe dulu-dulu...kalau dulu-dulu, berapa sangaT compaNy yg buaT applicatioN...nowadaYs, dah maKin baNyak...bukan sikit, beribu...all over Malaysia...plus this tIme interNationaL pon buaT juga...belUm keje laGi, aKu dah Rasa bebaNnya...cuba tenangkaN irfaH, taPi diri seNdiri pon taK tenteraM sebenaRnya...aPa yg perLu aKu buaT agaKnya sekRg???

cuMa boleH Berdoa kepaDa Allah SWT agaR beri aku kesihataN yang baIk dan semaNGat yg leBih cekaL dan TabaH...insyaAllah...

Dah pukuL 6 leBih sekraNg, aKU masih kaT ofis...raSanya aku keNa baLik duLu...TenaNgkaN fikiraN...

................................................................................................

1 comment:

Unknown said...

tenangkan fkrn dgn tgk mma ek?
hmm.. tahapehape tah keje yg sykt ngongong ni swoh kte buat. mcm x relevan je.. bek dia amek org yg betul2 ade qualification utk buat sumer2 tu.. cam k.biq kate, keje dia bek swoh budak lepas spm je buat.. huh..