Tuesday, May 19, 2009

will he be at jelajaH era this saturday...?

ARIL, AKIM TERBANG KE JAKARTA!



KUALA LUMPUR, 18 MEI 2009: Kalau bintang Akademi Fantasia Musim 7 (AF7) mula sibuk memenuhi jadual kerjaya seni mereka di dalam negara, Aril dan Akim pula sudah terpaksa terbang ke Jakarta, Indonesia, awal pagi ini, Isnin.

Kehadiran mereka di sana adalah untuk memenuhi tawaran membintangi sebuah projek drama muzikal yang diterbitkan secara usahasama oleh produksi Malaysia dengan Indonesia. Difahamkan tawaran ini telah diterima ketika mereka masih berada di dalam akademi lagi.

Mengulas tentang pemergiannya ke Indonesia, Aril ketika ditemui murai.com.my di ibu negara, semalam berkata, tawaran itu sungguh menarik kerana bercorak muzikal.

"Saya pergi tidak lama. Cuma seminggu saja. Mudah-mudahan semuanya akan berjalan dengan lancar. Apapun, semua ini adalah satu permulaan kerana perjalanan saya dalam bidang ini masih lagi terlalu jauh," katanya.

Biarpun dihimpit dengan kutukan dan cacian, bintang AF7 yang kini mula menjadi ikon di kalangan peminatnya masih mampu mengukir senyuman serta masih tabah meneruskan kehidupan.

"Kalau hendak diikutkan, saya rasa sedih juga dengan apa yang orang cakap tentang diri saya tetapi inilah cabaran yang harus saya hadapi dalam AF7. Lagipun untuk berjuang dalam industri ini, saya harus menjadi kuat.

"Mujur ramai yang memberikan kata-kata semangat kepada saya termasuklah kawan-kawan dalam AF7 sendiri iaitu Hafiz, Yazid, Akim dan Kak Isma. Waktu saya di AFMasuk, mereka inilah yang banyak memberikan sokongan yang tidak berbelah bagi buat diri saya.

"Saya juga terharu apabila melihat begitu ramai rakan-rakan serta peminat di luar sana yang menyokong saya sewaktu beraksi dalam konsert final dulu. Selalunya apabila pelajar di AF Masuk mereka akan mendapat sorakan 'booo' tapi ia jadi sebaliknya.

"Jadi saya mahu berterima kasih kepada mereka yang menyokong saya selama ini. Buat yang tidak menyokong dan menolak saya, ia tidak menjadi masalah," katanya.

Tentang kemenangannya sebagai naib juara, Aril berkata, dia sebenarnya terkejut.

"Saya sebenarnya tidak mengharapkan apa-apa. Yang penting, saya ingin membuat yang terbaik pada malam itu khususnya untuk penyokong serta pengundi-pengundi saya. Mungkin inilah yang dikatakan rezeki," katanya.

Sementara itu, Akim pula mengakui sangat teruja untuk memenuhi tawaran membintangi drama muzikal yang sama bersama Aril di Jakarta.

"Penat AF7 belum hilang lagi tetapi saya dan Aril dah kena terbang ke Jakarta. Akim seronok sangat sebab dan lama teringin ke sana. Akim ingin timba ilmu tambahan daripada orang-orang di sana pula," katanya.

Selaku bintang AF7 yang dianggap sebagai underdog, Akim berkata, dia langsung tidak berkecil hati sekiranya ramai yang tidak perasankan kehadirannya dalam AF7.

"Saya makin bersemangat pada minggu-minggu terakhir AF7 kerana melihat sokongan penonton. Tapi semua ini tidak akan berhasil jika saya sendiri yang tidak sanggup mengubah atau memperbaiki kelemahan pada diri saya. Cikgu-cikgu sudah berikan tunjuk ajar mereka, jadi kita kena praktikkan.

Akim juga berkata, jika diberikan tempoh waktu yang lebih lama lagi di dalam akademi itu, dia percaya dia akan lebih mampu menggugat pelajar lain.

"Saya bersyukur dengan kemenangan di tempat ketiga. Bagi saya apa yang lebih penting ialah transformasi yang saya lalui di dalam akademi," katanya.



My Notes:-
dengaRnya pada ari isnin di radio era, juara dan naib juara AF7 akan bersama-sama jelajah era di shah alam sabtu ni...
tapi, bila tengok berita nie di murai.com, tak sure plak will aril be there this saturday...?
tapi, rasaNya kalau berkesempatan dan diizinkan, memang nak pegi shah alam this saturday...just for jelajah era...
hopefully aril will make it there... =)
sangat bangga with both of them...
hope they will make it there...
harumkan nama malaysia di sana ok...

2 comments:

Su3y said...

A'skum kak,

Will he be at jelajah era this saturday...
Suzy rasa tak kot kak,sebab ada dinyatakan di laman web era bahawa,hafiz saja yang dari AF-7 akan berada disana...
Kalau tak salah suzylah...
Btw,abg aznil pun tidak akan berada di jelajah era saturday ni kak,sebab esok katanya dier akan berangkat ke L.A buat seminggu...
So he will not be attending jelajah era too...

Edzlin said...

terbaru dgr, di radio era hanya sebut juara AF7 je. tp tak tahula kalau saya silap dengar. leh check website era, ada senarai penuh artis yg join sabtu ni