Friday, November 21, 2008

taNpa...

Resah yang kuUbah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti
Meski
Pagi itu menatapi
Akan sunyi tanpamu
Menemani aku sepi

Tanpa..
Cintamu aku resah
Tanpa..
Kasihmu aku hampa
Tanpa..
Dirimu aku mati

Kini benar-benarku rasakan
Dalam benuk hatiku tanpamu
Ku tak mengerti
Takut
Takut jauh dari dirimu
Kan kau tinggalkan aku sendiri
Tanpamu ku mati...
Resah yang kuUbah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti
sebenarnya ini petikan lirik lagu Tanpa - 6ixth Sense...
asalnya aku suka irama lagu nie jer...
lama-kelamaan bila aku hayati liriknya, ada meninggalkan kesan dalam diri nie...
baru sekarang aku akui, bila dah bertunang nie, perasaannya lain...
perasaan tu semakin bertambah kuat...
setiap kali tengok cincin di jari, rasa ada satu perasaan yang susah nak diterjemahkan...
now i know how ellen feels..
sekarang nie, ada rasa banyak perasaan yang nak diluahkan...
tapi, i'm lost...tak tahu apa nak tulis...
sekarang ni pon aku lebih jadi mudah sensitif...
maksud aku, bukan sensitif nak merajuk...
but, perasaan aku akan mudah tersentuh...
if terlalu rindu, aku akan lebih mudah mengalirkan airmata...
kalau ada masalah pun, akan mudah jugak mengalirkan airmata...
ntahLah...kekadang rasa pelik dengan diri sendiri...
mudah-mudahan aku akan lebih tabah dan kuat dalam menghadapi semua dugaan...
insyaAllah...

3 comments:

Unknown said...

alalala.. bucuk bucuk..
ade 1 je pic yg eilda tertinggal nk masukkan dlm blog ni..
mne pic cincin di jari manis mu??

-iDa said...

ooooo...kwn aKu sowG niE nGh eMo xsTabiL ek?rElAx n teNanGkn diRi, inSy nTi suMenyA ok

beTui2...mNe gBr cincin y Cahantek Tu?

-iDa said...

eilda!
nurul dh camat bsalin td, kul 12.15tghr tau....