Wednesday, November 19, 2008

buzY weeK...

hai kawan-kawan...

uishhh,,baru sempat nak update blog ni...dah lama tak update blog rasanya...
macam-macam perkara berlaku yang menyebabkan kekangan...hehhe...

nurul, sorry yer lambat update...meh kite nak cite apa yg berlaku sebenornya...

start dengan after balik dari jb...aku balik ke bangi ari selasa 11hb...aku sampai rumah dlm kul 7.30mlm gitu...mcm biasa, sampai rumah kemas-kemas sikit brg-brg yg dibawa balik, gosok baju utk nak pegi keje esoknya, then dlm kul 12 camtu aku tido...

pagi aku bangun kul 5.30, tetiba rasa perut aku sakit sangat...aku sangat kenal rasa sakit tu...sakit gastrik aku menyerang balik...tak tahan rasa sakit tu, aku amik mc that day...dalam pukul 7am, aku drive pegi kk putrajaya...malas nak pegi klinik berbayor, try pegi yg free dulu...senang gak nak amik mc...balik dari klinik, makan sarapan pastu makan ubat then tido...tersedar wktu thari, badan plak demam...bangun makan panadol then tido balik...ptg baru ok...tapi, perut still rasa tak ok...

memandangkan mc pon sehari jer, khamis naik keje...sepanjang hari rasa perut tak ok,tapi tahan kan jugak...takleh nak makan makanan pedas-pedas, terhad sungguh rasa pemakanan...petang tu, sakit aku makin teruk...dlm menahan rasa sakit sangat, drive jugak pegi klinik kat bangi...kali nie pegi klinik swasta plak...sampai rumah, masak bubur, makan then makan ubat...tapi, sepanjang malam tu aku takleh tido...sampai dekat pukul 3 pagi barulah leh tido nyenyak...bangun pagi jumaat tu nak pegi keje, rasa dah kurang sikit sakitnya but still ada rasa lagi sikit-sikit...

itu one part of my story yang tak sihat...

disamping tak sihat tu, keje aku pon banyak kena settle...
ada sampel dari jabatan kimia nak kena run before 21hb...nak buat parameter plumbum plak tu...
instrument AAS tu kalau buat plumbum, tak berapa ok...bacaan tak stabil...
so, jadi makin keraplah aku turun bawah ke lab...
kalau dah kerap turun lab, jarang lah aku dapat duduk kat ofis...dah jarang dok kat ofis, jarang jugaklah dpt pakai pc...
naik hari isnin 17hb tu pon sampailah ke pagi tadi, banyak keje nak kena buat...nak prepare sampel lagi...en.ghani dgn officer yang lain ada kursus haccp kat mardi seminggu nie...kak shimah pon terlibat sama...so, banyak keje yg aku kena berdikari sendiri nak buat...selalunya ada kak shimah utk aku refer...minggu nie kena belajar berdikari...minggu depan pon kak shimah takde seminggu...ada kursus kat sg buloh plak... fuhh!! lagielah aku kena survive sendiri...nasib baik ramai rakan-rakan pptm yang sudi nak membantu...

so, at last tulah arini 19hb barulah dapat tulis blog nie...
sorry lah sesangat lambat update blog...
tapi aku rasa, sejak akhir-akhir nie jadi banyak plak keje...sampai tak tau mana satu nk buat dulu...
agakNya dulu, kak shimah yg banyak buatkan keje-keje aku...bila kak shimah dah mula lepaskan sikit-sikit, jadi keje aku tetiba banyak...

for my dear fren nurul and other friends yg rajin baca blog aku, maybe i can't regularly update my blog...tapi, aku akan tetap update...i try my best...

ok, after this nak share sikit cite pasal bertunang and all the pictures....

4 comments:

-iDa said...

laa yeke gastrik ko jadi smula, ciannye...so ari nie dh ok lum.
ko kna jg mkn tau, jgn mkn t pedas n ikut masa.w/pn cbuk jgn lupe, mkn skit pn jd..at least alas perut..

eiLda epaL said...

a'ah ida...
aku pun tak tahu apesal tetiba kena gastrik...
teruk plak tu...lemah jer rasa badan masa tu..
sebab tu lah lambat update blog...

eiLda epaL said...

by the way, ida...
thanks for the advice...
akan ku ingat pesanmu itu...

Unknown said...

oo.. itu ke alkesah nyer..
ingatkan ape la yg telah berlaku pd kwn kesayangan ramai ni.. hehe
take xtra care ok