Wednesday, November 19, 2008

engagemeNt - parT two

ok, sekarang barulah kita leh crite serba sedikit pasal majlis nie...
majlis pertunangan aku sederhana ajer... dilangsungkan pada 9 November 2008 yang lepas...
alhamdulillah, semuanya berjalan lancar...
nerves pon dah hilang [taqeem, mmg nervez pon masa dh nak hampir majlis tu...lagi nerves masa sarung cincin]
majlis bermula jam 3.00 ptg...nama tunang aku, Mohd Filanee...mereka sekeluarga bertolak dari batu pahat thari pukul 12...

gambar di sebelah atas nie, sewaktu majlis dah nak habis...tukar barang hantaran...lelaki bercermin mata yang nampak rock je tu, abaH fila...gambar sebelah bawah plak, keluarga sebelah pihak lelaki...yang di tengah-tengah berbaju coklat merah tu, mak fila...

so, inilah dia insan kesayangan eilda, mohd filanee...nampak comel jer tak dua manusia nie? hehehe...


gambar di sebelah atas adalah makcik-makcik aku sebelah family ayah...
yang gambar sebelah bawah plak, makcik dan sepupu dari family mak...makcik aku yang tudung kaler purple grey tu lah yang bertanggungjawab mengenalkan aku dengan fila...

dapat juga gambar dengan mak aku...ayah aku ajer aku tak sempat nak bergambar...tak nampak dia di mana...sibuk melayan tetamu agaknya...

posing jap dengan barang-barang hantaran dari pihak lelaki...
bila aku tgk balik gambar nie, tgk balik muka sendiri, betul ker aku nie??
hehehe...lain bebenor...hahaha...


up - wif y beloved friends...sebelah aku syana [thanks for the lovely cukcake], yana [my fren sejak umur kiteorg 8 tahun] & laila [my matrix,uni&ex-officemate fren]...
below - sebelah fila tu, embah aku [atok sebelah ayah] dan sebelah aku wan [atok sebelah mak]...
walaupun dieorang nie tak larat nak jalan, but for this lovely cucu, dieorg sanggup datang jugak...embah aku siap interview fila lagie...nampak cam suka jer kat fila...siap sebelum embah balik kampung, pesan kat aku bawak fila singgah kampung...hehehe...ada-ada ajer embah aku nie...
majlis tamat pukul 5.00 ptg lebih kurang...orang ramai dah mula beredar balik...aku yang dah mula rimas dengan selendang-selendang tu, telah mula menanggalkan selendangnya dan juga bulu mata gajah [hahaha...peliknya rasa pakai bulu mata camtu]...
bila dah bukak all the selendang, pakai tudung cam biasa, barulah rasa nak gerak tu bebas sikit...
memanglah aku nie tak ayu langsung...hahaha...
nak dijadikan cerita, that day for the 1st time, fila bawak keta dia yang accident dulu tu...baru malam sebelumnya dia dapat keta tu dari workshop...setelah hampir 3 bulan tersadai di workshop...abah dia suruh bawak jer keta tu eventhough tak tahu camna condition kereta tu...Allah SWT tu nak selamatkan lagi perjalanan fila sekeluarga...dari melaka ke batu pahat, then batu pahat ke JB, kereta tu ok...bila ptg tu family fila nak balik melaka, keta tu dah start buat hal...
bagi mengelakkan perkara tak diingini berlaku, aku bagi fila bawak kereta aku balik melaka...kereta dia tinggal di JB untuk betulkan esoknya..nak betulkan ari ahad tu, manalah ada bengkel bukak...kenalah tunggu isnin...so, my JJG balik melaka...dia punya MBF dok kat jb...ari selasa on the way nak balik bangi, barulah hantar keta tu semula ke melaka ditemani oleh JCM [keta ayah aku]...
hehee...syok pulak sebut no plat keta nie...teringat masa kat halal dulu...tak hafal no keta, hafal huruf jer...AEN, AGH, NBN, MBL, WKT, BHW, JJX, PUTRAJAYA, WQN, WQV...hehehe...
so, secara keseluruhannya alhamdulilah berjalan lancar...
thanks for all the friends yang wish me tahniah...
and thanks also for all ur doa semua...
p/s : acah tak lama jer lagi...ida, ko tunang ngan kawin sekali eh...hehehe...

4 comments:

Unknown said...

wah.. ayu sey eilda. bukan salu dpt pakai bulu mate gajah tu tau.. time tunang ngan time kawen. skali skala nk la nmpk cm artis sket.. hehE..

semOga pertuNangan eildA & Fila yg comel ni (di quote dr eilda)akaN berterUsan sehinggA ke jinJang pElamin.. ameEn.. :)

-iDa said...

cOmeL la eiLda lps make-Over...cuN giTu.aCah je xLame lg, aKu niE nTah biLe hehehe...
PapE pN, ConGraTe mY fWen...

Wak said...

emm..bleh tahan gak kakak eilda ni ye after make over...kak nurul ngan kak ida...ni baru tunang je taw...blom kawin lagi...kalo kawin mesti lagi gedeban(Advance)..haha..tahniah...tahniah...tahniah...

sebelom ade one question...abe fila tue org melaka yer...area mane tu???
gitaw laa yeee...huhu

AcAh cHiK said...

wah tomei2 sungguh epal n abg fila..:D

p/s wah korg sempat mengata ako tue :P