Friday, April 02, 2010

kemeriahan pagi yang tidak akan sama...


gandingan yang sukar dicari ganti...

bermula Riuh Pagi Era (RPE) seawal Jan 2009...
masa tu, tak pasti lagi sama ada gandingan mereka dapat menaikkan rating Era waktu itu yang kian menurun...

1st time dengar RPE, "eh, lain lah cara dieorg kendalikan rncgn pagi nie...mcm best jerk layan"...
masa tu, aku masih lagi keje di selangor...
perjalanan antara bangi ke klang setiap pagi memakan masa lebih kurg 1 1/2 jam...boring kan...
so, siapa lah yang jadi peneman setia?
dah tentulah PAKNIL & PAKDIN....
memang pecah perut gelak...senyum sorang2...gelak sorang2 dlm kereta...
tak kiralah kereta2 sebelah nak cakap apa...yg penting pagi aku memang sangat terhibur...

sehari tak dengar RPE, terasa macam ada sesuatu yang kurang...
mcm tak lengkap jer hari tu...

RPE penuh dengan segmen2 menarik...
ada bahasa da'era, berita cara kami, cari tempat2 sarapan yang menarik, drama sebabak, merisik khabar, teka bunyi, jangan lupa lirik versi radio, detektif era, yang terbaru sawancara...
pelbagai topik dibincangkan...topik yang RPE utarakan setiap pagi adalah topic2 yang jarang radio lain buat...
ada sekali aku ingat, dieorang buat siaran pagi tu guna style dulu2...zaman 80an..hehehe...cakap sikit pastu selang2 dgn lagu...sampai paknil kata, "penatlah din..hehehe"

lama-lama, RPE menjadi bualan ramai...
rating naik...
aku pun dah jadi pendengar setia RPE...asalnya aku dengar hotfm...
tapi, bila RPE lebih best, terus dengar era jer sekrg nie...

sekarang...
bila Din Beramboi dah tiada, pagi pasti tak riuh seperti dulu...
yang tinggal hanya kenangan2 drama sebabak beliau dan sawancara...
tak jemu dengar drama sebabak dan sawancara walaupun diulang2...
ada yang kelakarnya jadi, ada gak yang tak berapa kelakar...
tapi, lebih banyak yang kelakar sebenarnya...

kawan-kawan,
sorry yer kalau post aku nie banyak pasal Din Beramboi...
tapi, baik Din Beramboi mahupun Pak Nil, aku dah anggap dieorg mcm ahli keluarga dan sebahagian dari hidup aku...
so, bila allahyarham Din Beramboi meninggal dunia, rasa terkejut, tak percaya masih lagi bersisa dalam hati...
mengubah mood menjadi tak ceria, tak tenteram, tak seronok...

walau apa pun, sebagai seorang Muslim, kita kena redha dengan ketentuan yang telah ditentukan olehNya...
jangan lupa sedekahkan Al-Fatihah buat beliau...
semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org-org yang beriman...

harap aku juga akan jadi lebih tabah...

1 comment:

Edzlin said...

memang sukar terima hakikat abg din dah takde. tp nak buat macam mana, Tuhan lebih menyayanginya. Semoga roh arwah dicucuri rahmatNya. Al-Fatihah to che din.