Saturday, April 17, 2010

cuaca sangat panas hari ini...

wah!

minggu nie buat rekod lah...dah 2 kali minggu nie aku pegi minum abc kat kg melayu...
abc kat kg melayu tu skrg dah jadi fav aku...SANGAT!
Sebab abc dia tak manis sangat, sedap, banyak isi-isinya dan tekstur aisnya halus...
ishh...pendek kata memang sedap...hehehe

sebenarnya, cerita abc nie nak dikaitkan dengan cuaca yang sangat panas siang tadi...
cuaca kat JB sekrg nie tak menentu...
kadang-kadang hujan selebat-lebatnya, tapi mesti sebelah petang...
pagi & tengahari cuacanya plak sangat panas...
tu yang tadi, bila keluar waktu panas terik tu, terus ajak mak pegi minum abc...
abg yg jual abc tu pun sampai dah cam sangat dah muka aku asyik makan abc situ jer...
hahahaha...

but still, kena jaga betul2 kesihatan dalam cuaca yang tak menentu...
bila dah minum abc mcm tu, kena cepat2 minum air masak biasa jugak...
bila kena hujan, cepat2lah pegi mandi...
tu lah yang aku amalkan...

alhamdulillah, setakat nie kesihatan di tahap memuaskan...
dan harapnya terus2lah camtu...

2 comments:

cikLai said...

eilda...bestnya abc...!!!!jom jom jom...tp mmgla ek...skang nih mmg cuace x tentu...aku pon arituh dh nk demam..skt tekak..n selsema..tp cpt2 mkn sgl ubat yg ade...n set kat mind yg aku x nak sakit...n nk sehat jek....alhamdulillah...

Edzlin said...

alhamdullilah...hmm, dah lama tak makan ABC. last sekali thn lepas.