Tuesday, April 20, 2010

best ke AF8...?


rasanya tahun nie aku belum cerita lagi pasal AF8 kan...
aku nie bukanlah fanatik AF, tapi sekadar suka-suka tengok sebab aku suka tgk apa-apa pun rancangan realiti kat malaysia nie...

Akademi Fantasia...
antara rancangan realiti di malaysia yang masih lagi ramai peminatnya...
dah masuk musim ke-8 pun...itu bermakna, dah 7 tahun usianya...
kalau sekolah, dah masuk darjah 1 pun...
tapi, aku rasa (ini sekadar pendapat peribadi)...AF tahun nie kurang menyengat...
dari segi apa? pelajar-pelajarnya...
tenaga pengajar, pengacara, juri semua dah mantap untuk AF tahun ni, tapi pelajarnya plak buat spoil...

hari isnin aritu, masa tgk diari, aku suka betul kata-kata dari pengetua Norman...
kenapa trend pengundi jadi mcm tu?
bukan sebab bakat, tapi sebab diari...

ramai pengundi dah mula mengundi pelajar yang nampak lebih sopan, tak cinta-cinta dalam AF,
lepas tu, pelajar-pelajar tahun nie nampak banyak main-main, tak sungguh-sungguh...
sebab tu trend pengundi memang susah nak diduga...
macam ain ngan maulana, sangat bagus dari segi vokal dan persembahan, tapi kenapa undi rendah? sebab dalam diari org dah mula meluat tengok gelagat mereka...
kenapa adira selalu dapat vote tinggi? sebab dalam diari, dialah yang paling sopan, tak banyak songeh dan dengar cakap cikgu...sebab tu vote dia selalu tinggi every week...
sayang anum dan alif terkeluar awal...aku rasa dieorang tu lebih layak stay daripada nad..(sorry to nad's fan..i'm only speaking the truth)...

but overall, yang aku enjoy tgk AF nie pun sebab tenaga pengajarnya, jurinya dan pengacaranya...
pelajar? aku lebih prefer adira dan shahir...
sebab?
dieorang tak banyak kerenah...

apa-apa pun, tahun nie punya juara AF mcm susah nak diramal...
dah lepas konsert ke-5 pun still tak nampak lagi siapa bleh jadi juara...
so, sama-samalah kita saksikan... :)

2 comments:

Edzlin said...

pengetua tak enjoy? :p saya tgk AF8 hanya sebab pengetua, dan jg sbb juri yg ala paula abdul tu :D

eiLda epaL said...

edzlin...

pengetuanya dah mestilah...
paling mantop! hehehe :)