Monday, September 22, 2008

irfah and famiLy...

hari rabu yang lepas [dah kira ari khamis dah sbnrnya]...kira-kira hampir pukul 1 pagi, kak min fwdkan msg mengatakan irfah sefamily kemalangan...berada di hospital...terkejut sungguh rasanya, sampai takleh nak lelap mata...dahlah baru jumpa irfah ngan aiesya time berbuka tu...bila dgr berita accident, risau gila dibuatnya...

esoknya [khamis, 18/9]...sampai jer ofis, terus msg ellen nak tanya irfah kat hospital mana...rupanya dia dimasukkan ke HUKM...sempat melawat dia khamis tu kat HUKM...masa tu, dia terlantar jer...takleh nak gerak sebab doktor tak kasi dia gerak dulu...tapi, satu jer yg aku takleh luper si irfah nie...dlm sakit-sakit tu pon, sempat komplen nasi goreng tak sedap...hehehe...kesian dia, nak makan masa tu pon tak selesa...sebab baring terlentang kan...tapi, dia lapar....

ramai yg dtg melawat dia masa tu...gembira aku tgk kawan-kawan kat cyber dtg melawat irfah...dgr cite, pn.mariam pon ada dtg melawat...siap bawakkan bunga ros merah lagie...tapi, bukan bunga hidup lah...but, oklah ada wakil HDC dtg melawat...kalau takde, tak taulah nak cakap camne...

thari jumaat tu 19hb, irfah dipindahkan ke hospital serdang plak...then, sabtu thari tu 20hb, dia dah bleh kluar...
aku sempat jugak tgk dia kat rumah dgn en.sazly...
[nurul, sorry...asalnya mmg tak plan pn nak pegi,tapi terpegi plak...kebetulan ikt en.sazly sefamily jln2 sabtu tu...tetiba dia nak pegi plak, so follow jerlah...]

alhamdulillah...irfah sedang beransur baik...
maybe arini atau esok lepas selesai buat statement dgn polis, dia akan ke tangkak...
mak dia jaga sebab irfah pon takleh buat keje berat...
tulang belakangnya bengkok sikit, tapi bengkok yang stabil...
so, tak perlu simen atau apa-apa...
alhamdulillah, aiesya dan husband irfah pon nampak beransur baik...
yang penting, irfah sekeluarga selamat...
Allah SWT jerlah yang tahu betapa leganya aku tgk irfah dah ok sikit...

terima kasih tak terhingga buat kawan-kawan yang mendoakan untuk irfah...
mudah-mudahan mereka sekeluarga tabah dlm menghadapi dugaan ini...
insyaAllah, pasti ada rahmat di sebalik segala yang berlaku...

we love u irfaH...

3 comments:

Unknown said...

sian kat iffah sefamili.
mmg terkejut dgr biter pagi tu. semoga iffah cepat sembuh..
kuatkan semangat ok!

eilda, xpela korg terpegi plak ritu.. yg penting de org g lawat iffah hari2.. hehe ;)

AcAh cHiK said...

kite pom harap ifah cepat sembuh..best of luck key irfah..

Anonymous said...

assalamualaikum...

harap2 eilda dan kekawan yg baca blog eilda ni berada dalam keadaan sihat dan hepi.ari ni barula dapat nak menulis2 dan membaca blog org.aiesya tgah tdo, intenet pun adik2 tak guna lg.rindunya kat korang sume.musibah yg berlaku pada aku sefamili pada 17 september tu Allah dah bagi alamat dalam mimpi aku pada malam 17/9.bila story kat hubby, hubby pun risau dan ckp banyakkan solat dan zikir.so sepanjang pejalanan dari rumah ke tempat kejadian aku n hubby berzikir.sebelum ni dalam kereta,kalau jenjalan takdela ktrg mcm tu.tapi mengenangkan mimpi aku, hub aku asyik mengingatkan zikir.Allah jugakla pilih kereta ktrg dilanggar dan sekaligus menjawab mimpi aku.watever aku skuarga besyukur sgt2 ktrg selamat dan sihat.Allah masih bagi peluang untuk kami.mungkin ada dosa yang dibuat Allah balas kat dunia.mudah mudahan kat akhirat dah diringankan.insyaallah.ataupun ada hikmah lain yang kita tak tahu di sebalik tragedi.semua perancangan Dia.dan terima kasih bnyk2 kepada kwn 2 yang datang melawat dan jugak yang tak sempat datang yang mendoakan keselamatan famili aku.thanks.atas doa2 korg sume.tak tahu mcmana nak balas jasa korg sume pada famili aku.thanks so muc.susah nak dapat kwn yang baik pada zaman cyber dan ofis kat cyber.huhuhuhu....i luv u all!