Friday, August 01, 2008

it's been a weeK...

aSSalammualaIkum...

laMa tak updaTe blog...ariNi dah jumaat, 1st of august...wah! dah masUk bulaN 8 dah...lagi sebulaN jer lagi nak berpuasa...sekejaP jer masa berlalU...harap-harap cepaTlah bulaN jun 2009 [tamaT kontrak dgn HDC taPi tak taHu lah kalau tetiBe nak sambuNg lagi...huh...miMpi ngeri]...

nak tahu tak? dah seminGGu keje aku di HDC bermula...memuLa nie, memaNg kelam-kaBut seh...bukaN setakat kelam kabut, dah macam carca marba...aku jadi blur sangat nak buaT keje...terlaLu banyaK nak buaT sampai bluR nak buaT yang Mana saTu...baru seminGGu buat keje, semua comPany dah sibuk call taNya status...uihhh! rasa Glamer laH plaK...hahahaha...penaT nak menJawaB caLL...taPi, keNa jugaK jawaB...

ariNi jer dah keNa selsema...tak cuKup rehaT agaKnya...ataU stress saNgaT...beberaPa hari gak aku tak cukuP tido...tertidO pukuL 9 lebih, sedaR kul 2 pagi...pastu payaHnyer nak tidO baLik...kekdg tu kul 3.30 baru dpt tido...pagi bangUn lambaT...sedar-sedaR dah pukul 6.15...kelaM kaBut bangUn...kdg-kdg tu, mimPi pon pasaL keje...hahaha...kelakaR betuL...agaKnya bdn aku terkeJut kot keJe baNyaK...bukaN tak biaSa keje baNyak...masa kaT mstiMe duLu tu, keje aku pon banYak gak...tapi, sesuaI laH dgn kemaMpuan aku...ini tak sesuai bebaN kerja dgN tenaGa kerja Yang ada...taK taHulah naK cakaP caMner...kalau ikutKan memaNg tak logiK, taPi nak buaT caMner...

entah sampai biler keadaaN ini akaN berlaNjutan...haraP-haraP cepaTlah aku dpT sesuaikaN diri...taknaK laH nanTi aku lebih cepaT tua dari MABAN [ kak min, u know...hehehe]....

esoK, sabtu 2/8/2008...ada retreaT kat PICC PutraJaya...dari 8am-8pm...uisHh! boriNg tuL...12 jam tu...kalau office hour tahaN lagilaH aku...nie ntaH ape yaNg hendaK dibincaNgkaN...kita tengOk jerlaH nanTi...setakaT mana otaK aku leH proses...

oKlah, skrg dah pukul 6.15...nak baLik lah..mata pon menGantuk...penaT seh bersIn sepjg haRi...letiH rasa badaN...see u next week...

p/s : MMA mlm tadi best giler...pakNil takut ulaR...kelakaR betuL...si reza plaK melataH ruPanya...penaT mlm tadi gelak tgk MMA.. tak sabor nk tengoK ulaNgan sabtU dan ahaD...naK buaT session laughTer theraPy...hahaha...

2 comments:

Wak said...

salam kak eild..amcm majlis semalam ngan HDC ok?ape cerita baru..jangan lupa care 4 your self k..dont be stress...k..gindu korang semua....

Unknown said...

stress tu mcm da jadi sebahagian dari rutin harian kte kan.. masing2mcm da sedia maklum dgn benda2 tu sume.. tapi perasaan mcm tak boleh nk simpan sowg2 je.. sebek eilda share dlm nih.. it's also a therapy for u and for me (sbb dappat tau yg ade org lain senasib dgn kte..)