Thursday, August 07, 2008

happy + sedih II

alhaMdulillah...

perkataan pertama yang aku nak ucapkan...
alhamdulillah sebab aku dapat balik semula ke KKM di saat-saat akhir aku beri nama pada kkm...
aku tahu, ramai kawan-kawan terkejut dengan keputusan yang tiba-tiba tu...tapi, aku pon tak tahu dari mana kekuatan yang Allah SWT beri untuk aku beri nama pada KKM...peluaNg bukan dtg selalU...jadi kenapa aku tak rebut peluang nie? dengan berkat restu mak ayah, aku buat keputusan yang agak susah sebenarnya bagi aku...tapi, aku memang nekad nak keluar dari hdc...aku tak letak apa-apa syarat pon nak balik ke KKM, tak kisahlah ke mana pon nak dihantarnya aku...aku redha dan tawakal...mungkin sekrg lah masa yang sesuai untuk aku berubah...

aku tak nafikan, aper yang en.sazLy cakap pasal nature keje di KKM mmg menakutkan jugak..all those beban, politics lagie...memang jadi tak yakin nak balik ke KKM...tapi, lambat atau cepat, tetap kena balik kkm jugak...aku takkan bersara di hdc...never...bila bincang dgn bonda dan ayahanda, membuatkan fikiran aku lebih lapang dan tenang dlm membuat keputusan...aper pon keputusan aku, bonda dan ayahanda aku takleh belakangkan...restu mereka adalah penting dlm hidup aku...so, pada aku dah sampai masanya untuk aku berubah...dari penakut kepada lebih berani menghadapi cabaran...kerja mana-mana pon sama jugak...takde yang senang...tapi, mungkin masa aku terawal sikit untuk ke kkm...

i'm very happy bila en.sazLy bagitau mlm tadi nama aku dpt balik ke kkm...
satu rahmat untuk aku...aku bersyukur alhamdulillah...

tapi, pada masa yang sama...ada berita sedih juga utk aku...

fila accident...tak tahu keadaan dia teruk ker tak...dia cuma cakap cedera ringan...tapi kereta yang teruk...sampai aku tulis post nie pon, aku tak berkesempatan nak cakap dgn dia...yg aku tahu, dia pegi hospital buat check-up, just to make sure he is okey...sedihnya aku rasa...sebab aku tak dpt berada bersama dia di saat dia dlm kesusahan...aku pon tak sempat share lagie berita gembira aku dpt balik ke kkm...insyaAllah, malam nie aku cuba call dia...

kat ofis plak...the environment is very cold...kat luar pun hujan...
kawan-kawan pun ada yang mcm tak berapa tegur aku...maybe sebab terkejut aku minta tukar kkm...ntahlah...
i'm very sad wif the environment...
tapi, aku faham situasi dieorg...just harap mereka faham situasi aku...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4 comments:

Unknown said...

dah dah dah.. tak mo sedih2 lagi ok.. life is short. so, jom kte gumbira kan hati kte ;)

plus, thanks 4 d'lovely fridge magnet.. love it!

sazly said...

hahaa...
gumbira dalam gundah..
mcm2 hal sekarang ni... kalau nak ikutkan tak payah saya sibuk2... tp mengenang kita ni bersaudara... tolong la yang mana boleh.... harap di kkm kita akan happy...

sazly

sazly said...

http://sazly123.blogspot.com/

Wak said...

sabar la yer kak....mungkin ade hikmah disebalik semua nie..yg penting kita kene gak fikir pasal diri kita gak...sebab pe tak semua yg care about diri kite melainkan kite sendiri yg pikir...mcm sy skang nie bknyer besh sgt pon duk kt tempat baru nie...very the dekriminasi...tapi pe leh wat...dh pilihan...yang penting saya doakan akak agar sucsess dalam ape jua keputusan akak nie k....chaiyok2 gurl