Monday, July 13, 2009

Macam-Macam Aznil....




berpeluang menonton rakaman MMA di Wisma Ali Bawal, PJ adalah satu pengalaman manis yang tidak dapat dilupakan...

sebenarnya, aku dah berniat dari tahun lepas lagi nak menonton rakaman MMA nie..
bila aku terbaCa rakaman nie sedang berlangsung, aku tak fikir panjang...
terus jer menuju ke tempat rakaman...

1st time ikut rakaman astro adalah pengalaman yang baru buat aku...
dalam fikiran aku waktu tu..."ooo, macam nie rupanya time rakaman..."
best jugak, tapi penat jugak jadi penonton nie...
bukan penat apa...
untuk rakaman nie, kena banyak bertepuk, banyak gelak pon ya hehehe, kena banyak senyum dan banyak gak bersorak...hehehe...

dapatlah aku ikut 4 episod rakaman...
2 episod pada selasa, 7/7 dan khamis 9/7...
rakaman bermula jam 2.00 petang dan habis jam 7.30 mlm...
bayangkan...hampir 5 jam di sana...mana tak penat...
tapi, pakNil mesti lagie penat mengacarakan episod rakaman sebanyak 26 episod...

MMA yang terbaru nie memang konsepnya lain dari yang sebelum2 nie...
sangat lain...berbeza...
menarik juga...tapi pada aku, aku lebih prefer yang lama-lama...lagi happening...
yang baru nie happening jugak, tapi yang lama lebih happening...

antara pengalaman manis di sepanjang aku di situ:
1- dapat tengok paknil dengan lebih dekat buat kali ke-2 selepas aku pernah berjumpa beliau di Jusco Bukit Tinggi suatu ketika dulu...time kat JJ tu, paknil lebih sempoi...tapi, untuk rakaman MMA nie, pakniL lebih nampak kemas dan smart...tak nampak pun paknil dimakan usia walaupun di penghujung 40-an...attidude paknil, tetap mcm dulu...tidak sombong...kalau kita senyum atau tegur dia, pasti dia akan membalas teguran & senyuman tersebut...

2- dapat juga tengok artis-artis jemputan MMA lebih dekat...antara artis yang ada, ezlyn, ning baizura, awie, jaclyn victor, que haidar dan lain-lain...ada jugak tu, sewaktu aku berada di lobi astro, dapat bersalaman dengan watie elite dan bob mesra...mereka memang tidak sombong...mcm watie elite, nampak jer muka sombong tapi tidak...

3- penari MMA, Ahmad Kassan juga seorang yang tidak sombong...mesra dan mudah tersenyum...tegurlah dia, pasti dia akan membalas teguran anda dengan senyuman walaupun boleh nampak dia sangat penat...

4- krew2 produksi yang bertugas pon banyak membantu bila kita perlukan pertolongan...walaupun kadang-kadang nampak mereka tegas/garang, tapi mereka hanya menjalankan tugas...kalau kita beri kerjasama dengan baik, pasti mereka tidak akan marah...bila aku bertanya dengan mereka cara baik, mereka akan membalas dengan baik...ada juga nampak mereka marah2, tapi itupun pada aku sebab penonton yang hadir tidak memberikan kerjasama pada krew2 terbabit...

itulah antara pengalaman-pengalaman manis yang aku alami sepanjang 2 hari berada di rakaman MMA...
walaupun badan terasa penat, balik jer dari PJ, mesti merempuh jam, tapi aku rasa berbaloi...

bukan nak kejar glamor sebab dapat masuk TV ker, tapi pegi MMA pon sebab nak rasa suasana bagaimana rakaman MMA tu berlangsung...
nak rasa kemeriahan, kekecohan dan bila lagu Macam-Macam Aznil dimainkan, auranya memang best...
dapat lambai-lambai tangan trademark MMA tu pon rasa feel lain bila kita berada di studio...
kesimpulaNNya, memanG BEST!!
aku really enjoy my days kat situ...

8 comments:

anne said...

alaaa...kenapa tak ajak ...;-)

pernah pegi recording masa 1st season. meriah.

Edzlin said...

coolness! me tgk erra je.heheh

anyway, dulu ajam dgn HR kan, roommate ku fans HR, baru ku tau bila tgk byk nya video shuffle ada aril skali.

eiLda epaL said...

salam...

anne: tak tahu lah plak awak nak pegi...tu pun, pegi main redah jer sorang-sorang...huhu...takper, tahun depan pegi lagi eh...

edzlin: tgk juga MMA eh? ada erra yer...shioklah jugak kan...a'ah, ajam@aril adalah HR punya member...Hardstyle Republic...betul, bile tgk video shuffle kat youtube, mmg ada aril...cuma, dulu die dgn HR taklah stylo cam sekrg...

Su3y said...

A'skum kak...

Hehehe...
Bestnye,untung akak dapat tengok rakaman MMA secara live...
Suzy teringin sangat2,but blum ade kesempatan nak ke sana...
Haizzz...

Anyway the stage is very nice yer,very colourful...
Best tu,dah macam TTB :P plk...

-iDa said...

akhirnya, dpt gak ko tgk rakamnan MMA ek..tp bkn ke 7/7/09 tu hari bekerja?ko cuti ek

sazly said...

aniq suka lagu mma

eiLda epaL said...

ida,
a'ah...memang hari bekerja pun...
aku amik 1/2 day 2 hari...so, kire aku cuti 1 hari lah...hanya rakan-rakan di bilik aku jer yang tahu aku cuti sebab tengok MMA...hehehe...

en.sazlY,
aniq nari-nari tak dengar lagu MMA...? hehehe

Anonymous said...

da,

da pindah jb da tak hapdet ke? hehe