Saturday, March 07, 2009

wat is happenin' to me...?

huhhh...

berat tul rasa kepala sejak beberapa hari nie...
sejak balik dari kampung aritu, macam-macam rasa...

bermacam-macam perkara yang bermain di kepala dan jiwa...
dari satu hal ke satu hal...

mostly, pasal kerja aku sekrang...
eventhough tempat kerja sekrg much more better than hdc dulu, tapi mcm banyak jer lagi benda yang aku tak tahu...
berbeza bila kita keje dari segi technically dan management...
management, boleh belajar in short time period...
tapi technically, amik masa bertahun kot baru leh expert...
diam tak diam, dah 6 bulan aku kat lab...tapi, kdg-kdg rasa mcm apa yang aku dpt in 6 months tu...?

apa yang aku leh buat sekrg, sedaya upaya aku berfikiran positif...
aku paksa diri aku agar cepat berfikir, learn more to adapt the environment in lab...
nasib baik ramai kawan-kawan membantu, cuma aku tetap kena berusaha sendiri untuk pandai...
kalau nak harapkan ketua makmal, payah....
itu lah kadang-kadang kita terlepas pandang, memandang ringan bahawa memilih ketua yang benar-benar ketua adalah penting untuk sesebuah organisasi...salah pilih ketua, memang akan hancurlah sesebuah organisasi itu...kalau tak hancur pun, nama baik sesebuah organisasi atau institusi itu akan tercemar...

cuti 3 hari nie, aku nak betul-betul rehat...
clearkan betul-betul my mind..
make it fresh agar bila naik keje nanti selasa nie, mind aku akan lebih tenang dan segar...

mudah-mudahan semuanya akan berjalan lancar buat aku...
amin...


4 comments:

Peri Ungu said...

Dadar pon facing work-related problem? hmm..sama lah kita. whatever it is, kita hadapi dengan senyuman ye. Everything happen for a reason and i'm sure it'll be ok soon.

by the way, ada YM tak? rinduuuuuu

Anonymous said...

dadarling, i would agree w anim. whatever it is, just face it with a huge smile and an OK attitude. no matter how sucky the job is gonna be, it's up to us to make it an enjoyable one. janji gaji tetap jalannnn ;)

Unknown said...

ketua makmal? huh.. i noe dat person..

eilda, diharap bersabar.. klu nrl kat tmpt eilda pun, sure akan rasa stress cmtu. yela, mne nk catch up sumer technical aspect dgn cepat.. dgn sorang2 nye yg kene blajar. kurang2 dulu, kter belajar ramai2.. bley sonok2.. kan

-iDa said...

dPt Ketua baru ke???
Betul la Eilda, aku pN rase Benda y Sma...w/pn almoSt 6 monTh blk KKM tp Brape byk Je iLmu y bAru kIte dPt skrg kn...tlalu bYk keJe,hal, BendA y pErlu kita aBik tau,PeniN kdg2 tu..aKu nie Lagi la tPaksa bKerja nGn 'ik fOod' y xSuka kT pTM, sEngsaRa iDup.tP aku wAt muKa sLambe hehehhee...
p/s: w/pN aPe pN duGaaN@ rIntanGan, iDup peRlu dTerus kan..."Camat bJuanG sAhaBatkU"