Wednesday, October 15, 2008

kawan-kawan, baCalaH yer....

iskkk...
lambaT lak aku perasan irFah ada coMment dlm blog aku nie...
so, untuk kawan-kawan yang selalu & rajin singgah my blog, bacalaH komen irfah nie yer...
sesuai untuk tontoNan uMum...hehehe...

p/s : di hujung-hujung comment, sempat lagi "KepoYoan" minah nie terserlah...hehehe... WE ALL MISS U SO MUCH!!!

assalamualaikum...
harap2 eilda dan kekawan yg baca blog eilda ni berada dalam keadaan sihat dan hepi.
ari ni barula dapat nak menulis2 dan membaca blog org.
aiesya tgah tdo, intenet pun adik2 tak guna lg.rindunya kat korang sume.
musibah yg berlaku pada aku sefamili pada 17 september tu Allah dah bagi alamat dalam mimpi aku pada malam 17/9.bila story kat hubby, hubby pun risau dan ckp banyakkan solat dan zikir.
so sepanjang pejalanan dari rumah ke tempat kejadian aku n hubby berzikir.
sebelum ni dalam kereta,kalau jenjalan takdela ktrg mcm tu.tapi mengenangkan mimpi aku, hub aku asyik mengingatkan zikir.Allah jugakla pilih kereta ktrg dilanggar dan sekaligus menjawab mimpi aku.
watever aku skuarga besyukur sgt2 ktrg selamat dan sihat.
Allah masih bagi peluang untuk kami.
mungkin ada dosa yang dibuat Allah balas kat dunia.mudah mudahan kat akhirat dah diringankan.insyaallah.ataupun ada hikmah lain yang kita tak tahu di sebalik tragedi.semua perancangan Dia.
dan terima kasih bnyk2 kepada kwn 2 yang datang melawat dan jugak yang tak sempat datang yang mendoakan keselamatan famili aku.thanks.atas doa2 korg sume.tak tahu mcmana nak balas jasa korg sume pada famili aku.thanks so muc.susah nak dapat kwn yang baik pada zaman cyber dan ofis kat cyber.huhuhuhu....i luv u all!

4 comments:

Su3y said...

A'skum akak...

Thankz once again for ur comments in my blog :)
Tat was soo swittt of u...
Yup,suzy pn ikhlas berkwn dgn sape2 pn termsuklh akak...
Suzy hrginye smue,alhamdulilah dgn sokongan kwn2 kehdpn suzy lbh bermakne...
Erm,mlm ni suzy dh nk berangkt ke M'sia...
Tk taulh bile alik,not sure yet...
Tp dh alik nnt,insyallah suzy tk lupe update my blog k kak...
Sbb kt umah nnk tkder internet,tat's y suzy tk blh nk online...
Suzy ke sne saje2 jer nk tmnkn nnk suzy sementare blum start study ni...
Suzy start study nxt yr,bulan 1 ler kak...
Lgpn suzy smbg blaja tu kt s'pore jer,hehehe suzy bknnye blh berjauhan dgn family...
Akak pn tke gd cre of urself ye,i'll be missing u lots too...
Muckzzz!

SLM SYG DARI,
SUZYLINA...

BULAN said...

Assalamualaikum.

Begitulah sayangnya ALLAH kepada hamba2nya..Ditakdirkan musibah menimpa, lalu hamba bingkas mengingati ALLAH Yang Maha Mencipta. Pengajaran dari kejadian yang menimpa Irfah wajar kita renungi dengan penuh rasa insaf. Kita hanya makhluk yang tersangat lemah. Moga2 Irfah sekeluarga sabar menghadapi situasi yang getir.

azlin hashim said...

yup! saya setuju sgt ckp nasir, dugaan demi dugaan tetap dtg dan pergi tanpa sesiapa pun diantara kita dpt menjangkanya dan mengelak.

Kita kena sabar dan tabah sahaja lah dlm menghadapinya. itu lah tanda kasih kita pd yg maha Esa. Redha!

Anonymous said...

sempt g ifah poyos ek...tp kite kn dh knl sape ifah tu kn hahahah...so xpyh layan la.tp ape y mnimpa ifah skelurga mjadi iktibar u kite semua...

-iDa-