Tuesday, October 14, 2008

bluRry

hmmmm...

lama dah rasa tak update blog nie...almost a week...
tak tahulah, rasa kepala nie blur-blur ajer...takde idea sangat aper nak update...
betul ker aku takde idea? atau masa & tempat tak mengizinkan...?
tu pon sebenaRnya salaH satu sebab...nak update bloG time kat ofis ajer...so, tempat pon tak strategik untuk aku feeling-feeling sikit nak blog...nak tulis blog pon perlu ketenaNgan tau...

aper yang berlaku last week...? let me see...
AHA!!

jumaat yang lepas [10/10/08@b'day nurul], JKN kat shah alam ada buat open house raya...so, thari tu beramai-ramailah dari lab nie ke jkn...nak kata ramai, taklah ramai sangat...mostly taknak pegi, sebab katanya tahun lepas makanan sampai rebut-rebut, tapau-menapau sedangkan orang lain pon tak abis makan lagie...so, this year dieorang taknak pegi...tapi, time yang aku pegi jumaat tu, nampak keadaan cam okey ajer... [apa pendapat nurul?]
lepas jamuan raya tu, kononnya nurul nak bawak aku pegi beraya umah kakak dia...sekali, tersesat jalan...then, terus pegi umah dia plak...ehhehe...akhirnya! sampai jugak aku kat rumah nurul [umah sendiri tau, bkn umah mak @ kakak dia...hehehe]... nice house u have nurul...especially tempat sidai baju...uniK...

hujung minggu lepas plak, ari sabtu aku duk rumah jer...malas nak kemana-mana...rasa tak larat nak pegi mana-mana...sejak balik dari kampung isnin tu, memang tak cukup rehat and tak cukup tido...mak ayah aku pon balik johor ari jumaat tu, so sabtu tu aku rileks jer lah kat rumah...nama pon rileks, asyik keje tido jer...hehehe...

ari ahad tu [12/10@b'day en.FakarudiN], barulah aku sibuk nak kemas rumah...basuh baju, sapu rumah sikit-sikit, then thari dah bersiap-siap nak pegi open house asah...tapi, aku kena pegi umah ellen dulu, saing dia & izad...semata-mata nak pegi umah asah, aku korbankan F1 aku tau...huhu...but, sms menemani aku sepanjang aku tak tgk live race tu...hehehe...tau jugak saper yg menang...
kat umah asah, sempat gak jumpa che mat&wife, faizal, ashram, kak mas&en.din, hairil pon ada gak...dpt jumpa family asah - mak ayah & adik beradiknya yg seramai 14 orang tu...[tapi, taklah semua ada...but, best gak kan adik beradik ramai nie...meriah]...

lepas pegi umah asah, aku ikut ellen&hubby dia pegi tesco kajaNg...elok sangaTlah tu...kebeTulan pon aku kena beli baraNg rumah sikit...dapat jugak tahu tesco kajang tu di mana...lepas pegi tesco, balik ke rumah ellen semula, then barulah beraya makan kuih raya kat rumah ellen...rajin betul kawan aku nie buat kuih raya sendiri...kira banyak jenislah dibuatnya, walaupun kuihnya simple...thanks coz buat air laici yang tak manis...hehehe...pandai ko buat air...

then, untuk pertama kalinya dlm hidup aku, aku amik EL isnin [13/10], sebab kepala aku sakit gila waktu bangun sahur pagi tu...tak larat rasa nak pegi keje...terus msg kak shimah bagitau dia aku EL...lepas jer solat subuh, aku terus tido...tak sedar sampailah dekat kul 11.30 baru sedar...lama betul aku tido...tak tahu kenapa tetiba kepala aku sakit pagi tu...bangun wktu hampir nak thari tu, terus mandi...lepas mandi, rasa mcm ok sikit kepala...so, aku teruskan ajerlah puasa...

tak tahu nak buat apa petang tu, nak tau aper keje yg aku buat dlm-dlm aku EL tu? hehehehe...
aku try-try buat bekas hantaran aku...hehehe...
alHamduliLLah, baru siaP 2 bekas...ada lagi 7 aku kena siaPkan...kenalah lepas nie, hujung-hujung minggu kena siapkan...kalau hari keje, takut tak sempat lak...insyaAllah, eiLda YAKIN BOLEH!!...heheheh...

itu jerlah kot cite aku setakat nie...jumaat nie dpt jumpa kawan-kawan kat cyber...shiOKnyaaa! pastu sabTu dida plak buat open house...makan lagie...best best...sesapa lagie nak buat open house, jgn luper jemputlah saya yer...hehehe...part makan, laju jerk...

sambil-sambil tu, ada satu berita pasal FormuLa One yang buaTkan aku tertaRik nak letaK kat post kaLi nie...memaNg patut pon haMilton kena penaLty...kalaU tak, he tak realised apa yang dia buat...koNonnya tak salaH, but sblm-sblm nie pon, even Michael Schumacher pon tak buat camtu...sorrYlah kepada PeminaT HamiltoN...kebeTulan plaK dia cari pasaL dgn raIkkonen...haMilton can be a good & respected driver if he act as one...conTohilaH michael schUmacher...neveR underestimate other driver...

"Polesitter Hamilton was penalised for forcing Kimi Raikkonen wide into Turn One at the start. The Ferrari got a better getaway and was in front when Hamilton jinked right, almost hitting team mate Heikki Kovalainen in the process, and then locked up under braking. He understeered wide, flat-spotting his front tyres and leaving Raikkonen nowhere to go, dropping the Finn to seventh place.


Speaking to reporters, Hamilton admitted he had been at fault at the start. Coupled with retirement for Kovalainen after suspected engine problems, it meant McLaren failed to score for only the second time this season, handing the constructors’ championship lead back to Ferrari - who saw Raikkonen recover to come home third"

petikan artikel di atas nie dari official website FormUla One...

4 comments:

Su3y said...

A'skum kak eilda...

Wow!panjangnye akak nye post...
Tp wlu ape pun yg akak sdg lalui,suzy hrp akak berada dlm keadaan sht sejahtera...
Tu yg plg penting...
Btw mlm esk suzy dh nk gi m'sia,tk taulh bile alik...
I'll be misssing u ler kak,u're tat kind to me all tis days...
Thankz ye kak :)
Suzy dh tk tau mcm mne lg nk thankz kt akak...
Huhuhu...

SLM SYG DARI,
SUZYLINA...

Unknown said...

eilda la owg yg pertama sampai umah nrl di kalangan kwn2 ofis.. syabas.. hehe.. kwn2 len, klu nk dtg.. dtg je. kuih raya kat umah banyak lg ni.. sper nk abiskan.. huhu..

byk gler dulang hantaran yg eilda kna siapkan. fuhh.. masa itu emas.. caiyo2. just do it

AcAh cHiK said...

wah best of luck epal wat dulang hantaran...

Anonymous said...

hi eiLda...
rasenya dh lame aku xview konye "blog".spaikan tatau nk tulih ape heheh...akhirnya ko b'jaya p braye umah nurul,nti senang ko p lagi kn hahahah???