Monday, April 27, 2009

haJi AzniL haJi Nawawi...at AEON Jusco Bukit Tinggi....



sorry to all my frens...

disebabkan masalah-masalah teknikal yang tak dpt dielakkan, so terlambat sikit nak update cite happy and sad aku tu...
to syana, don worry...everythings fine...bukan masalah besar pon, masalah budak-budak jer...hehehe....

Ok, lets start with the happy story first....
Macam tak percaya, pada sabtu lepas (25/4/09), aku dapat jumpa paknil secara live kat jusco bukit tinggi....
YA!!!
itulaH selama nie yang aku mimpi-mimpikan dah menjadi kenyataan...
memaNg rasa mcm nak pengsan bila Nampak paknil kat jusco tu...
selama nie Cuma tgk pakniL kat tv jer...
selalu berfikir, bilalah agaknya dpt jumpa paknil live nie kan...?
tak sangka, dpt jumpa paknil dlm keadaan yang agak santai, tanpa ada protocol majlis ker, apa-apa ker...nampak dia depan mata, boleh sentuh dan pegang, boleh tengok dia secara dekat, boleh tengok dia dlm keadaan yang sempoi...

sebenarnya, paknil ada di jusco bukit tinggi tu untuk basuh kereta secara percuma...
kan krew riuh pagi era kalah dengan petang era...
tu yang kena basuh kereta tu...
tapi, bukan setakat krew pagi era jer yang ada, adi, ray & burn pon ada turut ada memeriaHkan suasaNa...
selain era fm, kat situ pon ada mix fm dan my fm...
tapi, akhirnya era fm kalah juga dengan mix fm dan my fm dalam cabaran membasuh kereta terbanyak...
but, personally i think, kalau takde krew era kat situ, mesti tak meriah pon function kat sana...
sebab yang memeriahkan suasana pon dj-dj era, khususnya paknil dan pakdin lah...hehehe....

mcmane aku leh ke jusco bukit tinggi tu plak kan...?
sabtu tu, sebenarnya aku keje...tapi, disebabkan perasaan yang membuak-buak (chewah!) nak jumpa paknil, aku keluarlah awal...aku pegi dgn kak mas...mujur juga kak mas sudi temankan aku...ada gak member kan...nasib baik juga en.ghani tak dtg...kalau tak, mesti susah nak keluar...tu pon, minta izin dgn kak shimah...(thanks kak shimah for letting us go...kalau tak, mesti kempunan tak dpt jumpa paknil)....dahlah jusco bukit tinggi tu dkt dgn ofis...maunya kalau tak pegi, rasa ngalat gile...berbaloi lah aku kuar awal semata-mata nak jumpa paknil...

aku sampai kat jusco tu dalam pukul 11 lebih...orang taklah ramai sangat nak menghala ke jusco tu...mujur juga tak ramai...sampai jer, terus pegi tgk kat booth tempat basuh kereta tu...hati berdebar-debar nie...agak-agak dpt tak Nampak paknil...Ya Allah! Bila Nampak paknil depan mata, haPPynya tak tahu nak ungkap camne...dengan kak mas sekali pon excited jugak...dapatlah tengok gelagat dia sepnjg membasuh kereta tu...mcmane aku selalu tengok gelagat dia dlm MMA, macam tu jugaklah dia di luar...kelakar, selamba, spontan dan memaNg kecoH...dan jugaK suka menyakaT...hehehe...

betuLLah apa yang seperti org katakan tentang paKnil...yang dia tak sombong, sudi melayan peminat, mesra dengan peminat, patutlaH org cepat mesra dengan paKnil...walaupun dia tgh bekerja, kalau ada org nak ambil gambar, dia takkan tolak...kalau dia tolak pon, secara baik...mcm dia cakap, “kejap yer bang”...dia buat keje dia jap, then dia pegi kat org tu semula utk bergambar...bukan setakat org melayu jer yang suka kat paknil tu...ada gak org cina yang sibuk nak ke depan nak tengok paknil...dlm hati, terdetik rasa bangga...sebab paknil yang aku hormati dan sanjungi diminati oleh golongan bangsa lain selain org melayu....seperti biasa juga, paknil pantang Nampak budak-budak...kalau ada anak-anak kecil yang nak bergambar dengan dia, pasti paknil takkan tolak...ada jugak tu, sebab paknil perasan ramai yang ambil gambar dia, siap bagi posing baik punya utk semua org ambil gambar dia...hehehe...

ada lah lebih kurang sejam jugak aku di situ memerhatikan gelagat paknil...lepas sejam tu, waktu kat booth kereta yang dilap, aku Nampak semua org bertumpu ke situ utk bergambar dengan paknil...aku masa tu, memang tgh fikir...”kalaulah aku dpt pegi sana...”....thanks to kak mas sebab dpt membaca fikiran aku...dia lah yang push aku utk redah jer pegi ke situ...tanpa berlengah masa, terus tercegat berdiri depan paknil...sebelum sempat paknil pergi ke tempat lain, aku dgn kak mas terjerit kecil, “paknil, nak amik gambar”... paknil dengan tersenyum menjawab, “ok, marilah”...baru nak posing, ada plak kereta yang baru dibasuh nak masuk kat booth tu...aku, kak mas ngan paknil terpaksa beralih ke tepi sikit untuk bergambar...paknil mmg betul-betul sporting lah bila nak bergambar dengan dia...terasa mcm dah kenal lama jer dengan paknil...lepas amik gambar tu, dpt jugak aku salam cium tangan paknil...ops! jgn salaH anggap...aku dah anggap paknil tu mcm pakcik aku sendiri...memang umur dia sebaya pon dgn pakcik aku...aku salam dia sebagai tanda hormat...

lepas bergambar dgn paknil, kiteorg masuk dalam jusco dulu...sebab nak beli makanan...dlm dkt-dkt kul 1, sebelum kiteorg balik ofis, tengok paknil dulu jap...dieorang dah habis basuh kereta, dah nak wrap up the majlis sebelum dieorang semua bersurai...abis jer majlis, paknil pon terus naik mpv dia, dan aku pon mengiringi paknil balik dengan mata jer...hehehe...kire dpt tgk paknil sampailah dia hilang dari mata aku....

apa pun, aku sangat berpuas hati dpt jumpa paknil sabtu lepas...
sampai ke saat blog ini ditulis, masih lagi rasa mcm mimpi dan mcm tak percaya yang aku dah jumpa paknil secara berdepan...
satu kenangaN manis yang takkaN dpt aku lupakaN sampai bila-biLa....

i Love yoU paKniL...because you love us Too....




1 comment:

aml said...

wah!!!!

beshnyer akk dapat jumpe uncle aznil!!!!!^^

jealous nye...

dah lah akk dapat pegang tgn uncle..
jealous gile2!!